Sabtu, 6 September 2014

KELOID besar!!!rawat dengan GLA Complex



Mari kita rungkai apa itu Keloid?


Keloid ialah parut yang mempunyai ciri-ciri sainstifik seperti tumbuh membesar dari luka asal dengan aktif yang telah mengalami kerosakan kulit, permukaan yang tinggi (benjolan) dan ketul-ketul pada kulit sehingga <5mm, keras, warna kemerahan (merah jambu) dan kelamaan boleh menjadi warna gelap dan akan menimbulkan masalah secara berterusan. Ini adalah kerana, luka lama dibahagian tersebut telah dijangkiti kuman.


Jangkitan yang macam mana?

Keloid berpunca dari jangkitan luka pada kulit. Contoh jangkitan kelenjar kulit, jerawat (folliculitis), Jahitan pembedahan, luka terbakar, suntikan BCG vaksin, gigitan nyamuk, banyak menggaru dan ada juga dari punca lain yag tidak dikenalpasti. Mengikut kajian saintifik luka pada jerawat merupakan jangkitan sebanyak 142 kes, paling tinggi risiko terjadinya Keloid

Bagaimana Keloid membesar?



keloid membesar apabila tisu telah mengalami luka, tisu yang dipanggil fibroblas akan membahagikan (menjadikan jumlahnya makin banyak/berganda) dan mengisi luka supaya bahagian ini bercantum. Erti kata lain kolagen yang berterusan dan tanpa henti. Proses ini dipanggil parut. Parut yang semakin membesar seakan-akan hidup sehingga terkeluar dari kawasan luka itu tadi. 



Apa yang  akan dialami jika ada Keloid?



Keloid yang besar akan menyebabkan rasa sakit, gatal dan kurang selesa. Bukan itu sahaja, ia boleh menyebabkan tekanan perasaan, kurang keyakinan diri kerana secara logikalnya boleh mengundang malu pada kekurangan itu. Tetapi secara medikal , ia tidak membahayakan nyawa.




Bagaimana untuk merawatnya?

Untuk merawatnya banyak cara dan kaedah serta kos yang ti,nggi. Sebagai contoh Suntikan kortison (steroid intralesional), Pembedahan, Laser dan lain-lain lagi. Tetapi ada cara merawat dengan supplement semulajadi dan organik dapat membantu merawat dari dalaman dan luaran.



GLA 

GLA membantu mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan dan kurap. Ia juga dapat meringankan sakit dan bengkak yang terjadi daripada rheumatisma & artritis.

Vita- E

Membantu melembapkan kulit dan bertindak sebagai vitamin antioksidan yang akan memelihara sel-sel yang sentiasa terdedah pada radikal bebas agar tidak rosak dan menyebabkan penuaan awal.
 Membantu merawat parut jerawat, parut pembedahan, parut kemalangan dan macam-macam parut ye.

Dilengkapi Selenium yang dapat membantu penyerapan Vita-E dengan lebih berkesan danGrape Seed yang membantu kulit lebih anjal dan juga bertindak sebagai anti kanser.



ESP

Membantu untuk memperbaharui sel kulit dan penghasilan kulit baru akan menjadikan kulit lebih cerah dan berseri. Parut juga lebih cepat pudar jika mengambil ESP bersama-sama Vita-E.



Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan boleh hubungi saya di:
♥Normaliza Md. zain @ Eja Meliza
♥Shaklee Independent Distributor (ID No. 1117266)
♥ Pm/whatsApp: 017-6569 125 
♥ Fb : www.facebook.com/beautifulmamaja atau ejameliza@gmail.com

Anda akan diguide secara betul dari
Shaklee Independent Distributor Normaliza Md. Zain @ Eja Meliza.
Termasuklah cara makan yang betul,tips dan consultation 100%
sepanjang pengambilan vitamin Shaklee.

____________________________________________

**Semoga panduan ini dapat memberikan gambaran tentang kepentingan menjaga kesihatan dan mencegah sebelum terlambat.


P/S : tengah mencari SUPPLEMENT baik untuk badan. 
What's ur OPINION?

Tiada ulasan :

Popular Posts