Rabu, 1 Oktober 2014

Cara Meriahkan SUSU BADAN


ESP Meriahkan SUSU BADAN

Bagi ibu-ibu yang baru melalui alam penyusuan, tentu tercari-cari info untuk tambah dan pekat susu badan untuk baby tersayang. Ibu mana yang tidak sayangkan anak. Hati akan sentiasa ingin berikan yang terbaik dan caranya ialah dengan memberikan susu ibu. Susu Badan ada yang pekat dan likat. Alhamdulillah semasa pantang. Tapi ada juga yang tiada atau sedikit. Jangan frust ibu-ibu baru. Eja akan share info ini bagaimana hendak banyakkan susu badan sekaligus cantikkan kulit ibu juga. 2 in 1 keperluannya. Jom kita lihat tip-tipnya.

Apa kandungannya dan bagaimana ESP membantu memeriahkan susu ?


ESP merupakan sumber "Protein Lengkap" yang mengandungi 9 asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan. Ia juga sukar untuk kita perolehi dari diet seharian kita. ESP berasaskan dari tumbuhan semulajadi yang rendah lemak dan bebas dari kandungan kolestrol. Ini terbukti dalam ujian klinikal yang dijalankan keatas ESP (non-GMO soya). Tahukah anda setelah penghasilannya ESP mempu mengekalkan tenaga kita selama 9 jam dan mengekalkan kepejalan otot serta membantu pemulihan tisu badan, enzim dan hormon dengan sempurna. Kelebihan juga membantu mengekalkan paras gula yang kurang normal dalam darah. Lemak yang terkandung dalam ESP ialah 1gm dan tanpa laktosa proses penghadaman lancar dan terus diserap dalam darah tanpa sebarang gangguan. Dalam ESP tiada sebarang perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet dan kaya dengan Vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohirat untuk tenaga.

Bagaimana ESP ini membantu kita untuk tambah dan pekatkan susu. ESP berfungsi untuk pembentukan sel-sel baru kerana ianya kaya  dan membekalkan sumber protein yang semulajadi. Apabila badan ibu-ibu menyusu cukup dengan protein secara automatik kita akan bertenaga. Susu dari badan kita lebih berkhasiat dan kandungan susu badan yang dihasilkan lebih pekat dan likat. Itulah tujuannya protein sangat-sangat diperlukan oleh ibu-ibu yang menyusu. ESP salah satunya sumber protein yang membantu ke arah itu. Selain itu hormon dalam badan kita juga stabil kerana ESP mengandungi kacang soya yang kaya dengan isoflavon yang mana membantu memulihkan hormon wanita. Prosesnya akan keluarkan darah kotor dan gantikan dengan protein yang baru untuk keperluan badan kita.


Disamping pengambilan suppliment secara konsisten, ibu2 juga perlu :

Yakin dengan diri sendiri. Dan ibu-ibu baru juga perlu yakin akan Allah yang memberi rezeki. DOA yang tidak putus-putus serta berserah dan sentiasa membaca surah Hujurat dan sapukan pada kedua2 belah payudara. Surah Al-Baqarah ayat ke 60 juga membantu. Berdoa, semoga penyusuan kita dipermudahkan.

Sentiasa berfikiran positif, perlu ada aura positif kerana neutron positif ini akan sentiasa berfikiran positif kerana ini akan menghasilkan perasaan seronok dan suka memberi. Bertenang dan bersabar jika mengalami dugaan semasa tempoh menyusu. Elakkan stress. Kerana stress hanya akan menyebabkan susu anda berkurangan. Neutron negetif tidak elok dalam badan kerana mengundang ketidakstabilan hormon. Susu akan merundum.
Mulakan memerah susu seawal yg mungkin. Paling baik, seminggu selepas bersalin. Ini bagi mengelakkan ibu-ibu stress akibat kekurangan stok susu semasa anda mula bekerja nanti. Dapatkan pam yang bersesuaian yang membantu menjimatkan masa dan selesa. Susukan bayi sambil mengepam. Sebelah susukan bayi, sebelah lagi pam. Dengan cara ini anda juga boleh menyediakan stok susu dengan lebih banyak.

Memahami konsep demand& supply. Semakin banyak anda mengosongkan payudara, semakin banyak susu akan dihasilakan. Disiplin! Jika anda seorang ibu yg bekerja, pastikan anda mengepam susu setiap 3 jam. Andaikata hari tersebut anda terlalu sibuk, anda seharusnya menggantikan sesi mengepam pada sebelah malam.

Pastikan anda Minum air secukupnya, kerana 70% daripada kandungan susu ibu adalah air. Kekurangan air salah satu kurang susu badan. Sebabnya macam mana susu nak terhasil jika kita tidak banyak minum air. So fikirkan. Untuk terbaik sentiasa minum walaupon sedikit tetapi kerap. Itu lebih baik dari tidak minum langsung.

Sekiranya anda merupakan seorang ibu menyusu yang kekurangan stok susu, susu merudum, selalu skip makan akibat terlalu sibuk atau selalu letih dan berada dalam keadaan stress, anda patut mencuba dan rasai sendiri kelebihan set penyusuan ini. Kerana ia juga membantu anda kekal sihat dan cantik berseri.

Yakinlah ESP amat-amat membantu anda dan impian untuk menyusu anak sehingga 2 tahun akan tercapai. Alhamdulillah susu tidak pernah putus. Masih fully breastfeeding. .syukur atas rezeki yg Allah swt berikan...
Nak dapatkan set penyusuan ni? Atau ESP dengan harga promosi bulan Oktober ini? Eja boleh membantu anda dan  menawarkan harga terendah dipasaran untuk set penyusuan Shaklee atau ESP.. Cepat!!!
Sebab ESP tersangat LARIS DIPASARAN…






Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan boleh hubungi saya di:

Normaliza Md. zain @ Eja Meliza

♥Shaklee Independent Distributor (ID No. 1117266)

♥ Pm/whatsApp: 017-6569 125 

♥ Fb : www.facebook.com/beautifulmamaja atau ejameliza@gmail.com
Anda akan diguide secara betul dariShaklee Independent Distributor Normaliza Md. Zain @ Eja Meliza.Termasuklah cara makan yang betul,tips dan consultation 100%sepanjang pengambilan vitamin Shaklee
____________________________________________

**Semoga panduan ini dapat memberikan gambaran tentang kepentingan menjaga kesihatan dan mencegah sebelum terlambat.



P/S : tengah mencari SUPPLEMENT baik untuk badan. 



What's ur OPINION?

Tiada ulasan :

Popular Posts