Khamis, 25 September 2014

Pantang Dengan ESP Shaklee

Pengambilan ESP Shaklee Ketika Pantang


Sejak dari dulu lagi, amalan berpantang sering kita utamakan. Kepentingan berpantang selepas melahirkan anak penting kerana dalam masa ini, untuk mengembalikan kesihatan ibu-ibu seperti sediakala. Jika tidak dititikberatkan , ia mendatang mudarat pada tubuh. Boleh menjadikan seseorang itu gila meroyan dan perubahan fizikal akan berlaku.

Amalan berpantang menjadikan seseorang itu mendapatkan bentuk badan kembali langsing Seperti zaman anak dara. Proses berpantang ini tidak rumit jika diamalkan mengikut aturannya. Pengamalan vitamin ketika berpantang lebih terjamin kesihatannya berbanding dengan penggunaan jamu. Ketika pantang PROTEIN sangat diperlukan. Ini adalah kerana protein membantu ibu-ibu yang mempunyai luka semasa proses kelahiran digantikan dengan tisu-tisu yang baru. Protein yang kita boleh perolehi adalah dari pemakanan seperti ikan, soya,tempe, tauhu, susu dan sebagainya. Tahukah anda, ESP atau Energizing Soy Protein membantu dari segi :


Mempercepatkan proses penyembuhan luka. Ini kerana protein berfungsi untuk membina sel-sel baru dan membaiki sel-sel rosak.

Memberi tenaga. ESP juga berfungsi untuk memberi tenaga terutama buat ibu-ibu. Ianya terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya. Tumbuhan berprotein tinggi yang mengandungi 14 gram protein soya sihat dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan

Menganjalkan payudara - Payudara hanya terdiri dari otot sahaja. Jadi makanan dalam membina otot adalah protein.Oleh yang demikian ESP sangat penting dalam menganjalkan semula payudara. 

Menghilang STRECH MARK - Seperti mana yang kita tahu, protein mampu mengatasi masalah yang paling ditakuti wanita selepas bersalin iaitu STRECH MARK. Fungsi protein dalam membina sel baru amat penting bagi mengatasi masalah ini.
 Menambahkan susu badan - ESP mampu membantu menambah dan memekatkan susu ibu dalam pantang. tetapi pastikan si ibu kerap menyusukan anak atau pump susu.

ES tahan lama ( tahan 1-2 bulan bergantung pada cara pengambilan) menjadikan produk paling laris. Rasanya juga sungguh sedap.  ESP boleh diambil dari hamil hinggalah menyusu. Ketika dalam pantang ESP diambil sehingga 3 sudu sahaja. Dibancuh dengan air suam dan campurkan dengan minuman kegemaran anda selain cafein. Walaubagimanapon, anda cuba dahulu 1 sudu untuk melihat keserasian dengan  bayi anda. Jika bayi ok, boleh la up pengambilannya 2-3 kali sehari.





Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan boleh hubungi saya di:
Normaliza Md. zain @ Eja Meliza
♥Shaklee Independent Distributor (ID No. 1117266)
♥ Pm/whatsApp: 017-6569 125 
♥ Fb : www.facebook.com/beautifulmamaja atau ejameliza@gmail.com
Anda akan diguide secara betul dari
Shaklee Independent Distributor Normaliza Md. Zain @ Eja Meliza.
Termasuklah cara makan yang betul,tips dan consultation 100%
sepanjang pengambilan vitamin Shaklee.

____________________________________________

**Semoga panduan ini dapat memberikan gambaran tentang kepentingan menjaga kesihatan dan mencegah sebelum terlambat.

 
P/S : tengah mencari SUPPLEMENT baik untuk badan. 

What's ur OPINION?


Tiada ulasan :

Popular Posts