Isnin, 29 September 2014

Kencing Manis dan VIVIX

 Apa itu Diabetes?

 
 

 Diabetis (Kencing Manis) adalah penyakit yang berpunca daripada kandungan gula yang tinggi dalam darah. Paras gula ini biasanya akan dikawal oleh pancreas yang dihasilkan dari hormon insulin.

 Kencing Manis disebabkan oleh kekurangan insulin yang boleh menyukarkan pengeluaran gula dalam darah serta menjejaskan sel dalaman bagi membekalkan tenaga.

Kencing Manis terbahagia kepada 2. Ada jenis i dan ii. Kencing manis i (insulin Dependent Mellitus) - punca dari kegagalan hasilkan insulin oleh kelenjar pancreas atau tiada penghasilan langsung. Mengikut kajian, kencing manis ini mendapat symptom dari zaman remaja atau sebelum mencecah usia 40-an. Pesakit seperti ini memerlukan suntikan insulin dan rawatn bagi mengawal tahap glukosa darah.

Kencing Manis ii - terjadi pada mereka yang tidak dapat menghasilkan insulin atau tidak menggunakan insulin dengan baik. Berlaku pada umur dalam sekitar 40 tahun keatas. 

 

Bagaiman Vivix Membantu untuk 

pesakit Kencing Manis.



Terdapat 2 cara resveratrol membantu pesakit diabetes/kencing manis:

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin:

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes/kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes/kencing manis.
Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.

2. Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.

Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes/kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim.


Cara pengambilan VIVIX dan waktu yang sesuai

Vivix sesuai diambil satu sudu teh setiap hari, sebaik-baiknya selepas makan (seperti sarapan/ makan tengahari). Goncang sebelum diminum. 1 botol Vivix tahan untuk pengambilan selama 1-1.5 bulan.

VIVIC Simpan dalam peti ais
Penyimpanan dalam peti sejuk selepas pembukaan akan membantu untuk mengekalkan kesegaran optimum, warna, dan aktiviti polifenol maksimum dalam produk.


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
 
**Note : Apabila insulin tidak dapat dihasilkan. Maka glucose tidak dapat ditukarkan kepada tenaga dan menyebabkan ia masuk ke dalam dalam. Di dalam darah, glucose adalah berbentuk segi Lima (berbucu), itu menyebabkan ia melanggar dinding salur darah akan tercedera. Itu lebih ketara untuk salur darah yang halus seperti di kaki dan mata.
Bila makan vivix, AGE Protien di dalam sel badan akan dileraikan semula dan menyebabkan glocose akan masuk semula ke dalam sel.
Jadi kadar gula di dalam badan akan turun .

 
Ini Testimoni untuk diabetes.



Pengedar SHAKLEE COD : 


Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan boleh hubungi saya di:
Normaliza Md. zain @ Eja Meliza
♥Shaklee Independent Distributor (ID No. 1117266)
♥ Pm/whatsApp: 017-6569 125 
♥ Fb : www.facebook.com/beautifulmamaja atau ejameliza@gmail.com
Anda akan diguide secara betul dari
Shaklee Independent Distributor Normaliza Md. Zain @ Eja Meliza.
Termasuklah cara makan yang betul,tips dan consultation 100%
sepanjang pengambilan vitamin Shaklee.

____________________________________________

**Semoga panduan ini dapat memberikan gambaran tentang kepentingan menjaga kesihatan dan mencegah sebelum terlambat.

P/S : tengah mencari SUPPLEMENT baik untuk badan. 

What's ur OPINION?

Tiada ulasan :

Popular Posts