Jumaat, 23 Mei 2014

SYUKUR...Alhamdulillah




Syukur dapat diertikan sebagai satu ucapan terima kasih kepada Allah SWT di atas segala nikmat yang dianugerahkan pada diri manusia, sama ada yang lahir mahu pun yang batin. Syukur akan melahirkan jiwa hamba yakni sentiasa taat dan sujud kepada penciptaNya jika dihayati dalam erti kata yang sebenar. Sentiasa rasa bertuah dan tidak menjadi takabbur. Syukur akan melorongkan seseorang untuk terus beramal ibadat tanpa rasa jemu, sekalipun nikmat itu kecil. Bersyukur kepada Allah SWT mesti dilakukan oleh setiap manusia seperti FirmanNya yang bermaksud:-

“Dan syukurilah nikmat Allah jika kamu sungguh-sungguh menyembah kepadaNya.” – (Surah an-Nahl, ayat 114)Malangnya, hari ini ramai yang lupa bersyukur apabila menikmati kesenangan bahkan ada yang menafikan sama sekali kenikmatan yang diterimanya. Maka orang sebegini berlawanan dengan sifat syukur lalu menjadi kufur.

Kita seharusnya mengingati bencana yang telah menimpa ke atas Qarun. Seorang yang hidup pada zaman nabi Allah Musa AS iaitu orang yang terkaya di dunia ketika itu, tetapi tidak bersyukur kepada Allah SWT. Akibatnya, Allah SWT membinasakan Qarun bersama-sama dengan segala harta kekayaannya.

Mungkin ada yang tertanya-tanya, kenapa kita mesti bersyukur? Jawapannya, mudah! Sebab kita adalah makhluk kejadian Allah SWT. Kita dikurniakan kelebihan berbanding makhluk lain. Kita diberikan akal. Akal yang dipandu oleh wahyu akan menjadikan manusia beriman dan bertakwa. Inilah kayu ukur dalam menilai darjat seseorang. Bukan pada harta, pangkat, rupa paras atau kedudukan, walau tidak dinafikan peri pentingnya. Nilai manusia daripada kacamata Allah SWT, bukannya kacamata manusia. Penilaian manusia selalu silap, tetapi penilaian Allah SWT tetap benar dan tidak pernah silap. Kita mungkin hebat di dunia, tetapi belum tentu kita hebat di akhirat. Justeru, jika mahukan hebat kedua-duanya, mesti berpandu kepada iman dan takwa. Berbekal iman dan takwa, manusia akan terpandu untuk bersyukur.

Dan barangsiapa yang bersyukur (kepada Allah), maka sesungguhnya ia bersyukur untuk dirinya sendiri (Luqman: 12)Dalam ayat yang lain Allah berfirman bermaksud:
Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmatKu), maka sesungguhnya azabKu sangat pedih (Ibrahim: 7)

Bermula kisah Eja Meliza berasa amat-amat bersyukur diatas NikmatMu Ya Allah....
Terlalu tinggi PemberianMu...aku sentiasa bersyukur...
adakala Eja terfikir mengapa diri ini merelakan untuk join SHAKLEE...ada yang kata MLM itu...MLM ini...
penipu...tipu orang..susah...tapi bagi Eja semenjak join SHAKLEE Team Nanny Fatihanum....terasa amat bertuah....penuh diselitkan dengan segala didikan yang mengajak kita berbiznes mengikut islam... sentiasa diingatkan untuk bertawaduk...bersyukur..beristiqomah..beristifar..bermunajat...dan apa-apa pon kita diajar berjuang..bersemagat...dan tidak kenal erti mudah putus asa..itulah jalan menuju kejayaan dalam SHAKLEE...
seperti yang terjadi pada Nanny Fatihanum yang berjaya menjadi MASTER COODINATOR...dengan bermula dari bawah...dari tidak tahu...dari menggunakan untuk diri sendiri / peribadi je produk SHAKLEE...terus dari merangkak...bertatih...berjalan..lari-lari anak...berlari pantas...dan terus cecah menuju kegarisan penamat... Berjaya cecah garisan yang memang menjadi impiannya selama ini...Alhamdulillah akhirnya berjaya...berkat bersyukur...penat jerih dalam SHAKLEE...MENJADI NYATA



Eja nak share pada semua mengapa SHAKLEE boleh capai IMPIAN kita...

Keistimewaan menjadi ahli Shaklee adalah :

Boleh beli produk dengan harga ahli. ~memang jauh juga beza harga ahli dan harga retail :)Nikmati offer bulanan Shaklee ~ setiap bulan Shaklee akan membuat offer terhadap mana-mana produk terpilih, kalau anda memang makan vitamin tersebut bersama-sama dgn ahli keluarga, pembelian melalui offer ni sangatlah berbaloi.Kumpul points dan tunggu cek/cash anda tiba ~ setiap produk yg anda beli ada pointnya masing-masing. Memang bestlah kan, beli tapi dapat balik duit, cash bonus!Menarik sangat!
Anda tak perlu sebarang pembelian minimum untuk maintain membership..Tapi kalau dah 2-3 tahun tak beli apa-apa.. itu kemungkinan membership akan expired. Jangan risau, anda boleh renew membership anda dgn bayaran RM20 sahaja dimana-mana cawangan Shaklee berhampiran.

Tapi Eja percaya bila dah kenal & yakin dengan Shaklee memang tak berpaling dah pada produk lain especially yang kat kedai dan farmasi tu, sebabnya:Shaklee sangat menjaga standard dan sangat strict. Shaklee ikut peraturan yang paling ketat, misalnya policy Shaklee lebih ketat dari USDA dan FDA. Walaupun Shaklee adalah supplement tapi ia mengikuti garis panduan FDA bukan sekadar DSHEA. DSHEA tak requires ujian klinikal tapi Shaklee buat ujian klinikal tau!

Berbaloi sangat sebab kita tak ragu-ragu lagi dengan produk yang kita makan ni. Selamat ke tak, Halal ke tak, serasi ke tak, sebab selama lebih dua tahun saya amalkan makan vitamin Shaklee ni, Eja memang sangat puas hati. Dapat pulak berkongsi dengan ahli keluarga dan kawan-kawan terdekat, Alhamdulillah dapat jugak lah saya merasa cash bonus tu setiap bulan :)

So yang belum jadi ahli lagi tu, jangan ragu-ragu lagi. Jom sign up dengan Eja Meliza!! :)

SYUKUR ...dan...terus SYUKUR

Syukur alhamdulillah..makin ramai yang join ahli shaklee..katanya...lain dari yang lain,,,dapat rasa perbezaannya....ramaia yang bermula hanya untuk makan sendiri....susu ibu lumayan...kulit sihat dan cantik...bonus pun dapat....sapa lagi yang nak join ahli shaklee...meh pm sy...sy akan urus semuanya....insyaaAllah...shaklee the best...

Bersyukur juga sebab saya ditakdirkan berada didalam group yang sangat membantu dan aktif....berjaya dan terus berjaya...janji kita berusaha...yes...SHAKLEE ADALAH MLM...tapi alhamdulillah MLM.yang lain dari lain dan HALAL...kenapa halal?sebab produknya pun halal...dan urusniga pun adik dan saksama..sebab siapa yang berusaha dia akan dapat bonus...bonus yang dapat hasil dari sale yang dibuat...

apa yang best..setelah anda join ahli akan di add ke group secret..di sanalah kiita akan dibimbing sebaiknya....sehinggalah kita berjaya...jom join shaklee..

PM/WASAP Eja Meliza ...kita sama2 buat biznes
bantu suami...bantu keluarga... bayar hutang...beli rumah...kita pergi UMRAH



Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan boleh hubungi saya di:
♥Normaliza Md. zain @ Eja Meliza
♥Shaklee Independent Distributor (ID No. 1117266)
♥ Pm/whatsApp: 017-6569 125 @ 013-2818
♥ Fb : www.facebook.com/beautifulmama atau ejameliza@gmail.com

sila klik LIKE pages FB/BLOG utk info terkini

 Anda akan diguide secara betul dari
Shaklee Independent Distributor Normaliza Md. Zain @ Eja Meliza.
Termasuklah cara makan yang betul,tips dan consultation 100% sepanjang pengambilan vitamin Shaklee.

~Rujukan dari blog ICEPS9...~Rujukan dari blog ummisofea..
http://beautifulmamaja.blogspot.com/2014/05/syukuralhamdulillah.html

Tiada ulasan :

Popular Posts