Selasa, 7 Oktober 2014

Soal Jawab -Tentang ESP Shaklee





Dekat facebook, google+ dan mana-mana orang selalu cakap pasal ESP, tapi ESP tu apa benda? Hebat sangat ke? Berkesan ke? Semuanya akan diterangkan pada entry kali ini. Info yang anda perlu tahu kenapa kita memerlukan ESP ini.

Inilah ESP (Enetgizing Soy Protein) 
Energizing Soy Protein Shaklee telah diiktiraf di seluruh dunia dengan menjalankan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan  protein berkualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan bersifat semulajadi. Ianya telah berada selama 50 tahun di pasaran. Ia  hanya mengandungi kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik)  yang diproses di bawah suhu rendah. Selain itu, setiap tin 1kg ESP berasal dari 30 kg kacang soya dan ia adalah booster tenaga segera yang boleh bertahan selama berjam-jam. Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atau muda. Tahukah anda, Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari  susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.
Merupakan protein asli dan semulajadi dari kacang soya yang berkualiti tinggi dan berbentuk serbuk lebih kurang macam produk tenusu. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti milo, horlick, oren, rebina, susu atau buah yang dikisar bersama kecuali cafein. ESP baik dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak tercemar atau musnah khasiat dan nutrisinya pada suhu tinggi. Senang cerita jangan dibancuh dengan air panas tau. Air sejuk digalakkan. 1 canister ESP ni boleh cukup untuk kita minum 3 bulan. Sekali minum bancuh 1 atau 2 sudu besar pun dah cukup. Minimum 3 sudu besar sehari.

Apa kandungannya?

Proses yang telah dijalankan keatas ESP Shaklee :

Kacang soya non-GMO yang digunakan oleh Shaklee telah melalui progam Identity Preserved Program (IPP). Melalui program IPP ni, Shaklee memastikan kacang soyanya adalah yang semulajadi dan bebas dari perubahan genetik. Contohnya, jika ia perlukan 9 bulan untuk matang sebelum dituai maka 9 bulanlah masa yang Shaklee peruntukkan. Ia tidak akan diberi apa-apa bahan kimia untuk mempercepatkan kematangannya. Jadi proses penanaman soya untuk Shaklee adalah secara semulajadi dan tiada any intervention ya.
Memetik kata2 Dr. Mohamed Nasr, Director of the Medical Care & Diagnostic Center of Lke Villa di Illinois, U.S.A :

Perisa apa ESP ini?

Secara jujurnya, Eja suka minum ESP ini, rasanya sedap iaitu berperisa Vanilla. Kalau sesiapa pengemar minuman susu soya, inshaAllah akan suka ESP ini dan akan jatuh cinta. Jangan risau buat mereka yang tak suka kacang soya, sebabnya 1 ESP boleh dicampurkan ke dalam minuman kegemaran anda seperti yang Eja terangkan diatas tadi.

ESP boleh buat masker muka.

Dibuat masker dengan mencampurkan ESP Shaklee dengan yogurt. Sukatannya : 1 sudu ESP + 2 sudu yogurt. kacau dan tepek pada muka. Bukan yogurt sahaja tapi dengan Vitamin E, Alfalfa, Vitamin C dan pisang pon boleh. So jangan segan nak tempek-tempek muka. Nak kulit cantik rajin-rajin wat masker.

Pantang ESP

ESP Shaklee tidak boleh diambil bersama minuman kafein dan teh, sila jarakkan masa pengambilan antara keduanya. Tidak boleh dibancuh dengan air panas, nnt hilang khasiat protein. Bancuhlah dengan air suam atau sejuk.

Sesuai untuk semua:

  • Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan cergas.
  • Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberi rasa kenyang yang lebih lama.. no more heavy breakfast.
  • Ibu-ibu yang menyusu: Membantu membanyakkan dan mengekalkan supply susu disamping pengambilan air yang cukup dan proses pengepaman yang konsisten.
  • Pesakit kencing manis: mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
  • Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus, gebu dan berseri..WOW!

dan lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yg berdiet, nk tambah tenaga…anda, saya, kamu dan dia yg sihat dan ingin kekal sihat..InshaAllah.
Pendek kata ESP untuk semua. Dalam sebuah keluarga tu mesti ada ESP. Penyihat seisi rumahtangga.

Segera dapatkannya. Bulan ini bulan promosi...harga jatuh..lebih murah... 




Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan boleh hubungi saya di:

Normaliza Md. zain @ Eja Meliza

♥Shaklee Independent Distributor (ID No. 1117266)

♥ Pm/whatsApp: 017-6569 125 

♥ Fb : www.facebook.com/beautifulmamaja atau ejameliza@gmail.com
Anda akan diguide secara betul dariShaklee Independent Distributor Normaliza Md. Zain @ Eja Meliza.Termasuklah cara makan yang betul,tips dan consultation 100%sepanjang pengambilan vitamin Shaklee
____________________________________________

**Semoga panduan ini dapat memberikan gambaran tentang kepentingan menjaga kesihatan dan mencegah sebelum terlambat.

P/S : tengah mencari SUPPLEMENT baik untuk badan. 

What's ur OPINION?

Tiada ulasan :

Popular Posts