Khamis, 2 Oktober 2014

Hilangkan Parut Jerawat Zink + VITA E + ESP

Parut Jerawat

Jerawat berasal dari perkataan GREEK yang bermaksud masa  yang paling penting dalam hidup. Semua orang kenal jerawat. Kalau tidak kenal belum matang la tu. Budak sekarang darjah 5..6 tahun pon dah tumbuh jerawat. hehe..

Jerawat ialah masalah kulit yang sering tumbuh dipermukaan muka, dibelakang badan dan mana-mana permukaan yang berminyak. Jerawat berbentuk timbunan kecil nanah. Ada setengah orang jerawat putih (nanah) dan ada juga jerawat hitam (benjolan berwarna merah). 

Jika kita kaji, jerawat merupakan salah satu simptom keradangan (inflamasi) tisu-tisu pada bahagian kelenjar minyak pada kulit manusia. Nama saintifik jerawat ialah ACNE VULGARIS. Jerawat ini sering dialami oleh individu terutamanya golongan remaja dan golongan dewasa pada awal 20-an.

Faktor yang paling tinggi saling berkaitan adalah faktor keturunan, hormon, dan kuman (bakteria). Semasa proses kematangan, kelenjar-kelenjar ini sangat aktif dan berlaku serentak dengan perubahan hormon. Terdapat juga faktor lain yang mengundang jerawat ini. Ia adalah faktor penggunaan kosmetik, ubat-ubatan, dan faktor sekitar yang berminyak dan gris.

Apakah yang perlu dilakukan untuk mencagah jerawat?

Jerawat dapat dielakkan dengan langkah-langkah seperti berikut:

1- Basuh muka setiap hari

2- Guna pelembab berasaskan air

3- Jangan menggunakan bahan kosmatok yang berasaskan minyak

4- Jangan mencucuk, menggaru dan memicit jerawat, noda hitam/putih. Ini 
    mengakibatkan kulit muka berparut.

Secara umumnya, rawatan yang berkesan untuk merawat dan mencegah jerawat berdasarkan 3 langkah pengambilan vitamin iaitu :

Tahukah anda, kekurangan zinc dalam tubuh badan kita merupakan salah satu punca terjadinya jerawat. Zinc Complex berperanan untuk penyembuhan luka dan mengawal penghasilan minyak melalui kelenjar minyak. Zinc salah satu agen penting dalam keseimbangan hormon. Jerawat juga datang dari alergi kan...klu salah makan naik jerawat...so zinc ni mampu memperbaiki alergi dan juga bintik pada kulit. Zinc bertindak sebagai anti keradangan kulit. Pengambilan Zinc sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit.

Vitamin E memberikan perlindungan kepada kulit dari pengaruh buruk sinar ultraviolet, sehingga kelembapannya terjaga. Sangt membantu dalam mengatasi kulit kusam  dengan menjadikan kulit muka bertambah berser-seri. Vitamin E juga berperanan membaiki parut yang bengkak dan ulser kulit. Langkah yang bijak, boleh gunaterus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.


Kajian American Journal of Clinical Nutrition terbitan Julai 2007 menunjukkan kaitan antara makanan yang rendah dengan indeks glisemik dan pembaikan masalah jerawat. Kajian mendapati dalam tempoh 12 minggu, jerawat berjaya dikurangkan dengan lebih baik di kalangan kumpulan peserta yang mengambil makanan dengan kandungan glisemik gula yang rendah berbanding kumpulan yang mengambil makanan yang tinggi dengan karbohidrat. Secara umumnya, selain makanan berkarbohidrat ringkas yang tinggi, pengambilan makanan tinggi lemak tepu, makanan berminyak dan bergoreng, bergula akan memberi impak yang lebih ketara kepada masalah jerawat. pengambilan yang konsisten minum ESP.. memang terasa kulit muka semakin gebu, licin dan “flawless". Disinilah fungsi ESP...Asid Amino dalam ESP akan membina semula kulit yang luka atau tak cantik disebabkan jerawat tadi...dan pengambilan yang istiqamah akan membawa anda menjadi awet muda...so apa lagi. Jom cuba hari ini.



Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan boleh hubungi saya di:

Normaliza Md. zain @ Eja Meliza

♥Shaklee Independent Distributor (ID No. 1117266)

♥ Pm/whatsApp: 017-6569 125 

♥ Fb : www.facebook.com/beautifulmamaja atau ejameliza@gmail.com
Anda akan diguide secara betul dariShaklee Independent Distributor Normaliza Md. Zain @ Eja Meliza.Termasuklah cara makan yang betul,tips dan consultation 100%sepanjang pengambilan vitamin Shaklee
____________________________________________

**Semoga panduan ini dapat memberikan gambaran tentang kepentingan menjaga kesihatan dan mencegah sebelum terlambat.



P/S : tengah mencari SUPPLEMENT baik untuk badan. 



What's ur OPINION?

Tiada ulasan :

Popular Posts