Khamis, 18 September 2014

Panduan Makan Vitamin Set Pantang Shaklee





Ini merupakan Set Berpantang yang ramai taya pada Eja. Pada malam ini Eja nak share cara pengambilan set-set berpantang ini. Mudah untuk custermer Eja rujuk dan konsisten makan semasa berpantang. 


Cara pengambilan makan Set Pantang Shaklee
(contoh masa yang Eja ambil ketika pantang dahulu)


~pagi~

6.30pagi - Makan Zink Complex semasa perut kosong. Bangun pagi ambil terus Zink ye. Ini membantu penyerapan yang maksimum. 
PANDUAN : Zink tidak boleh diambil dengan makanan dan minuman TENUSU. Ingat jangan langar arahan ini. Amaran KERAS!!

7.30 pagi - Sejam kemudian sebelum sarapan bancuh 2 sudu ESP + Milo/Nestum/Horlic dll secawan sahaja. Selepas itu, boleh makan sarapan. Khasiatnya memberikan Ibu  merasa kenyang dengan lama sekali.
PANDUAN : ESP tidak boleh dibancuh dengan air panas/Kafein/Bergas

8.30 pagi - sejam kemudian harus ambil B Complex 1 Biji sahaja. Ianya untuk menambahkan tenaga. Jika ibu masih rasa lesu, ambil 2 biji.


~ Tengahari~

1.00 tengahari - selepas makan tengahari, ibu ambil Vitamin C. Ikut sukatan pada botol. Vitamin C mampu mengembalikan kulit ibu jadi tegang semula. Jika kita bersalin normal. Kulit kita diberi tekanan semasa meneran. So, dalam pantanglah nak betulkan balik kulit, jadi tegang dan pulihkannya. Ibu pantang jadi cantik kulitnya. dan membantu kuatkan sistem imunisasi badan ibu.. Tidak mudah demam ketika berpantang. Petua : boleh ambil Alfalfa selepas 2-3 minggu untuk tambahkan susu, jika susu masih tidak banyak. Pastikan baby tidak ada demam kuning lagi untuk ambil alfalfa. (panas)

2.00 petang - Eja makan Vita-Lea. Fungsinya tambahkan lagi khasiat multivitamin pada tubuh badan. Badan ibu berpantang lemah kerana adakalanya sakit bersalin masih ada. So, perlukan multivitamin yang cukup bantu ibu menjadi lebih sihat dalam pantang. Ibu sihat...tidak mudah sakit..mood pon ceria.. Hormon stabil. 
PANDUAN : Tidak boleh ambil Vita-lea dengan produk tenusu


~Petang~

5.00 petang - makan petang. Hanya minum ESP untuk tingkatkan tenaga dan badan boleh langsing. Sebab kita kurang makan makanan tambahan. 
PANDUAN : ESP boleh diambil 3 sudu sahaja untuk 1 hari. Tidak boleh lebih. 6.00 petang - Eja makan nasi dalam kuantiti yang sedikit sahaja. Kenyang sebab ambil ESP tadi.


~malam~

9.00 malam - Ambil Ostematrix 4 biji sebelum tidur bagi mempermudahkan proses penyerapan. Petua : Ibu menyusu harus mengambil Ostematrix kerana ketika kita mengeluarkan susu untuk baby .. susu akan menyerap dari gigi, tulang. Sebab itu kengkadang kita selalu sangat sakit belakang ketika pantang. Untuk mengelakkannya ostematrix sangat-sangat diperlukan. Fungsi lain, Ostematrix memudahkan ibu melawas ape yang patut.. hihi senang cerita mudah membuang la.
PANDUAN : ibu menyusu perlukan air kosong sekurang kurangnya 3 liter sehari. Kurangkan minum kafein dan bermanis


Selepas itu, ibu perlu berehat awal. Baby tidur .. ibu pon kena tidur. Supaya ibu tidak letih nak berjaga malam.



Mudahan ianya dapat memberi panduan kepada ibu-ibu berpantang dengan Set Shaklee



Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan boleh hubungi saya di:
♥Normaliza Md. zain @ Eja Meliza
♥Shaklee Independent Distributor (ID No. 1117266)
♥ Pm/whatsApp: 017-6569 125 
♥ Fb : www.facebook.com/beautifulmamaja atau ejameliza@gmail.com

Anda akan diguide secara betul dari
Shaklee Independent Distributor Normaliza Md. Zain @ Eja Meliza.
Termasuklah cara makan yang betul,tips dan consultation 100%
sepanjang pengambilan vitamin Shaklee.

____________________________________________

**Semoga panduan ini dapat memberikan gambaran tentang kepentingan menjaga kesihatan dan mencegah sebelum terlambat.


P/S : tengah mencari SUPPLEMENT baik untuk badan. 
What's ur OPINION?



Tiada ulasan :

Popular Posts