Isnin, 18 Ogos 2014

POSITIF HAMIL...Syukur Alhamdulillah



Bagaimana GLA COMPEX - bantu hamil ?

Tahukah anda, GLA COMPLEX ( Gamma Linolenic Acid) amat-amat membantu meningkatkan kesuburan seseorang pada lendir serviks.


Apa itu lendir serviks ?

Lendiran serviks itu adalah lendiran yang dihasilkan dari persekitaran pangkal rahim ( serviks) dan ianya keluar melalui liang vagina.Seseorang wanita selalunya amat peka pada perubahan lendiran yang keluar ini
Perubahan lendiran itu boleh membantu dalam menentukan sama ada seseorang wanita itu sedang mengalami ovulasi atau tidak. Apabila kitaran haid berlangsung , lendiran Serviks mucus juga berubah dari segi kuantiti dan kepekatannya.


Ok, kembali kepada soalan utama. Bagaimana GLA COMPLEX membantu dalam kesuburan ini. GLA akan menghasilkan lendir serviks yang berkualiti berwarna putih telur. Jika anda perasan, setiap bulan ketika wanita waktu subur, ianya akan mengeluarkan cecair (warna putih telur) dan strukturnya melekit. 

Umumnya,tidak semua wanita subur yang mampu menghasilkan cecair sebegitu. So, disini kita boleh lihat dan kaji atau periksa serviks sendiri. Adakah warna sama, atau berlainaan. Jika warnanya berlainan, kemungkinan anda tidak subur dan perlu mendapatkan rawatan. Jangan ambil mudah dalam bab kesuburan. Tahap kesuburan seseorang wanita bagaikan nyawa.. penting dan perlu dititikberatkan.
 

Apabila cecair servik pekat (subur), ianya membantu sperma untuk berenang ke uterus terus ke tiub fallapio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu sahaja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiup fallopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak "kene" hari subur pun masih ada can sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5.
 
 
 
Untuk itu penting mengenali 'cecair kesuburan' kita ini.

Bagaimana pula kalau dah subur, adakah akan terlebih subur bila ambil GLA Complex? Jawapannya TIDAK. GLA Complex membantu mereka yang kurang subur, tapi kalau dah subur tu takdelah sampai sebulan 2-3 kali bertelur ^-^.

Ada apa dalam GLA Complex? Dalam GLA complex terdapat GLA (asid linolenik gama), Vitamin E & Minyak Bunga Matahari. GLA digunakan oleh ramai wanita untukmemelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin.Minyak benih bunga matahari adalah satu sumber lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.


Kesimpulannya,

  • Menggalakkan kesihatan semasa kitaran haid
  • Menyokong sistem imun
  • Minyak Borage, yang mengandungi GLA semulajadi yang sangat pekat dalam bentuk yang mudah diserap.
 
Betul, anak itu rezeki Allah. Kita hanya merancang namun Allah jua yang menentukan, tapi nak sesuatu tu, kita perlu berusaha, bertawakal dan minta pada-Nya.
 
 
 
 
 
 
 
Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan boleh hubungi saya di:
♥Normaliza Md. zain @ Eja Meliza
♥Shaklee Independent Distributor (ID No. 1117266)
♥ Pm/whatsApp: 017-6569 125 @ 013-2818
♥ Fb : www.facebook.com/beautifulmamaja atau ejameliza@gmail.com


sila klik LIKE pages FB/BLOG utk info terkini


 
Anda akan diguide secara betul dari

Shaklee Independent Distributor Normaliza Md. Zain @ Eja Meliza.
Termasuklah cara makan yang betul,tips dan consultation 100%
sepanjang pengambilan vitamin Shaklee.

____________________________________________
 

**Semoga panduan ini dapat memberikan gambaran tentang kepentingan menjaga kesihatan dan mencegah sebelum terlambat.


P/S : tengah mencari SUPPLEMENT baik untuk badan. 
What's ur OPINION?

Tiada ulasan :

Popular Posts