Khamis, 14 Ogos 2014

HAMIL dan GLA, apa kaitannya?


HAMIL dan GLA COMPLEX


Add caption

Apa itu  HAMIL ?

Setiap pasangan yang berkahwin inginkan cahaya mata. Tetapi tidak semua pasangan capai
impian itu. HAMIL atau erti kata lain mengandung / bunting / berbadan dua terjadi apabila berlaku persenyawaan antara lelaki dan wanita. Sekiranya satu Sperma berjaya menembusi Ovari, alhamdulillah proses persenyawaan itu telah berlaku. Dan akhirnya menjadi bayi




Apa kaitan HAMIL dan GLA COMPLEX ?

GLA (Gamma Linolenic Acid) membantu menghasilkan LElNDIR  SERVIKS yang berkualiti. Kesuburan itu merupakan sejenis cecair yang berwarna putih telur. Jika kita perasan, setiap bulan ada cecair ini dan menandakan ianya adalah waktu subur seorang wanita.

Tidak semua wanita mempunyai cecair sebegitu.

Disinilah GLA COMPLEX berfungsi untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub Falopio untuk bersenyawa dengan sel Ovum.

Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada can sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5 


Jadi, puan2 yang masih belum dikurniakan rezeki anak, cuba periksa cecair serviks anda. Kalau cecair tu tebal, kecoklatan, kering… itu petanda kurang baik sebab ia boleh menghalang persenyawaan.
Jadi, penting ya puan2 untuk mengenali ‘cecair kesuburan’ kita ni.

Bagaimana pula kalau dah subur, adakah akan terlebih subur bila ambil GLA complex? Jawapannya tidak, GLA complex membantu mereka yang kurang subur, tapi kalau dah subur tu takdelah sampai sebulan 2-3 kali bertelur :P

Mengapa GLA COMPLEX bantu masalah ketidaksuburan wanita?
  • Membantu masaalah kitaran haid yang tidak norma
  • Menyeimbangkan hormon bagi wanita.
  • Membantu melegakan senggugut yang teruk
  • Memberi kesihatan kepada sistem reproduktif. Ini sangat penting untuk pembentukan janin ketika hamil.
  • Tambahkan hormon estrogen bagi isteri dan testosterone bagi suami.
  • Kehidupan di atas katil lebih hangat dan mesra.
Bagaimana Set Kesuburan Shaklee Membantu Hamil?

Set ini mengandungi multivitamin dan multimineral yang berasaskan bahan semulajadi. Merut kajian Harvard Medical School, tahap kesuburan boleh ditingkatkan dengan mengambil multivitamin dan multimineral.

Gabungan Set Kesuburan yang disarankan ;



Energizing Soy Protein (ESP) 
RM : 150


Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein adalah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses persenyawaan, pelekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.




GLA COMPLEX
RM 91.25

Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masaalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti yang juga dikenali sebagai "Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)". Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, serta sangat-sangat membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio dan ke telur (ovum). Tambahan pula, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan membantu sperma hidup lebih lama iaitu selama 5 hari di dalam tiub fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa isteri sedang subur (waktu ovulasi).
Selain itu, GLA berfungsi memberi keseimbangan hormon yang memberi kesan pusingan period yang tetap dan kurangkan kesakitan ketika datang bulan. Juga membantu mengecutkan cyst jika ada.



Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan boleh hubungi saya di:
♥Normaliza Md. zain @ Eja Meliza
♥Shaklee Independent Distributor (ID No. 1117266)
♥ Pm/whatsApp: 017-6569 125 @ 013-2818
♥ Fb : www.facebook.com/beautifulmamaja atau ejameliza@gmail.com


sila klik LIKE pages FB/BLOG utk info terkini



Anda akan diguide secara betul dari

Shaklee Independent Distributor Normaliza Md. Zain @ Eja Meliza.
Termasuklah cara makan yang betul,tips dan consultation 100%
sepanjang pengambilan vitamin Shaklee.

____________________________________________



**Semoga panduan ini dapat memberikan gambaran tentang kepentingan menjaga kesihatan dan mencegah sebelum terlambat.


P/S : tengah mencari SUPPLEMENT baik untuk badan. 
What's ur OPINION?

Tiada ulasan :

Popular Posts